READ MORE

 Mata Rina berkaca, hampir setiap kali menonton iklan kesedaran tanah runtuh. Sudah lama Rina fikirkan, perlukah Rina menulis tentang ini. Hari ni, Rina terdetik untuk akhirnya menulis juga. Laptop dikeluarkan, dan Rina cuba mencoret tajuk dalam bahasa Inggeris.  Tik, tik, tik… bunyi keyboard. Tulis… padam. Tulis… padam.  Dua kali Rina cuba menulis tajuk dalam bahasa […]

Abah

Tanah Runtuh, Abah dan Air

READ MORE

Siapa kata tak boleh…? Boleh je. . Abah balik dari England selepas PhD. Dia balik, 2 tahun abah cuma guna motor pergi kerja. Kereta pertama abah masa tu Fiat. Abah bayar tunai, jadi LHDN tak kejar sebab harga kereta pun kurang RM3k. Kecil comel je kereta tu. Fiat Punto 1.3. . Kereta tu dua pintu […]

Abah

Mana Boleh Beli Kereta Tanpa Loan?

READ MORE

ADA MASALAH DUIT SELALU TAK CUKUP? Atau simpan lepas tu korek balik? Ramai rasanya dalam keadaan macam ni. Terutama mereka yang bekerja fulltime sebab tiada sumber atau peluang nak dapat duit jika gaji dah habis. Walaupun baru tengah bulan. . Semalam banyak sangat ilmu pengurusan kewangan yang Rina terima. Kalau selama ni rasa diri kerdil […]

Abah

Abah Rupanya Prof Madya dan Jutawan Senyap